Hanö Runt

Hanö runt 2018. Trots de lätta vindarna kom 13 båtar till start, mycket glädjande med det stora intresset. Vi hade 5 deltagare från andra klubbar, mycket trevligt. Tyvärr hade vi inte hunnit runt Hanö i så lätta vindar. Ersättning blev en bana på ca 8 nm i och utanför vår vik.
Resultat Hanö Runt 1) Tomas Petterson med Snövit 2) Niklas Linde (KSS) med Joker 3) Olle Östlund (SSS) med Frida
Resultat Klubbmästerskapen 1) Tomas Petterson men Snövit 2) Peter Holm med Teaberry 3) Börje Vernet med Vilma.

Resultat Hanö Runt 2018

Hanö Runt 2019

Video Thomas Holmgren, Krokås

Resultat från Hanö Runt2019, Blekinges trivsamaste kappsegling. Det kom 19 båtar till start, verkligen glädjande. Hälften av deltagarna kom från andra båtklubbar.

Shorthand klassen vanns av Peter Holm HBK och Full besättning klassen av Niklas Lindhe KSS och Klubbmästerskapet togs hem av Tomas Petterson.

HANÖ RUNT 2020

Hanö Runt 2020 seglades i svaga växlande vindar och solsken. Vi tackar alla deltagare som skapade en god atmosfär till tävlingen. Det är glädjande att vi har deltagare från 4 klubbar.

Alla är välkomna till Hanö Runt 2021 den 28 augusti 2021.

Hanö Runt 2021

Resultat från Hanö Runt 2022 samt klubbmästerskap och klubbseglingar 2022

Hanö Runt seglades i svaga till mycket svaga vindar lördagen den 27/8. Vinnare i klassen med full besättning blev Karina Petterson, HBK med Jan-Erik Jönsson, SSS på andra plats. Pierre Sveningsson, KSS tog hem första plats i short-handed och även vandringspriset för Hanö Runt 2022

Klubbmästerskapet för Hälleviks Båtklubb vanns av Karina Petterson.

Årets klubbseglingar vanns av Jan Fornander med 5 fullföljda seglingar av 5 möjliga.

Tyvärr fick vi ställa in den planerade Bankappseglingen på grund av för få deltagare.

Vi tackar alla seglare för säsongen 2022 och önskar er varmt välkomna åter 2023. Programmet för 2023 kommer att publiceras på denna sida i början av 2023

Hanö Runt 2023